Sameiet gjeninnfører dugnad for hver oppgang
For de av oss som har hatt leilighet fra sameiets spede begynnelse, husker gjerne at vi den gang hadde en fast periode hver hvor vi utførte dugnad utenfor egen oppgang. Dette rant ut i sanden etter en kort periode. Styret ser at der er behov for at vi deler litt på det som trengs å bli gjort utenfor oppgangene våre, om vi skal ha det pent og rent her oppe på Loftås. I dag er det de samme personene som gjør det meste. Styret har derfor besluttet å gjeninnføre den gamle ordningen, men denne gangen fordelt på hver oppgang. Det vil si to leiligheter i første etasje og to i andre. Hver oppgang velger en som tar seg av selve organiseringen. Styret har laget det vi kaller en Tidsplanlegger. En jobbkalender om en vil. Denne kan du se over her. Den vil bli delt ut til samtlige om kort tid. Den vil og bli satt opp på tavlene i garasjeanleggene. Denne Tidsplanleggeren, og det dugnadsarbeidet vi legger ned, er grunnlaget for det videre arbeidet våre vaktmestre skal utføre. Det vil si de store spyleoppgavene noen ganger pr år. Rengjøring av garasjer og gressklipping av skråningen i blokk 2. Se vaktmestrenes oppgaver under stykket om "nye vaktmestre". Der vil for øvrig komme opp et stativ i hver garasje med koster, naler og annet utstyr for å gjøre dugnadsjobben. Trenger vi noe fra redskapsbodene, så vil vaktmestrene låse dette ut for oss. Ingen kan tvinges til å jobbe dugnad. Ei heller kan sameiet bøtelegge noen for ikke å jobbe dugnad. Det er helt frivillig. Men det må gjøres, og klarer ikke sameiet dette selv, så må vi leie inn hjelp for disse oppgavene. Dette vil da resultere i en forhøyelse av fellesutgiften. Noe ingen av oss ønsker. Studer kalenderen og still opp: "La oss sammen feie for egen dør"